måndag 3 november 2008

Min kroppsbild...

Ja jag börjar ju vara till åren kommen, men jag har alltid varit rätt nöjd med min kropp. Fast andra kvinnors kommentarer och min egen självbild får en törn alltid nu och då..
Men i det stora hela har jag alltid varit relativt nöjd.
Om jag inte jämför den med andras kropp förstås. För då ser jag hur
oproportionerlig jag är jag är som en seriefigur fast minus platt mage då….

Jag har en vän som i tid och otid säger till mig att:
-Han och jag inte är gjorda för fysiskt arbete…
Men personligen så tycker jag att jag klarar av fysiskt arbete bra…
Men kanske jag ska hålla med honom och överlåta allt fysikiskt arbete till dem som orkar mer;)
De kan jag leva med! Även om han indirekt säger,
enligt min tolkning:
-Att jag är lat och bekväm av mig. Är det min fysiska kropp som säger det?

Sen har jag en annan nära vän som skrek ut en helg när han sov hos mig eller sov jag hos honom kommer inte ihåg mer…
-Herregud! Vad har hänt med dina ben? De har ju varit de bästa, med din kropp…

Grymta åt honom att:
-Jag faktiskt inte är någon direkt ungdom mera…
Han såg hur ledsen jag blev av hans påstående eller ja, det var ju ett konstaterande…

-Men det är bara bögar som märker sånt!
Hm…ja, han försökte sitt bästa.
Men han har aldrig levt i heterovärden.
Han har även en gång tror att min bröstvårta var en inflammerad finne på axeln;)
Så hans anatomi om kvinnor är ju inte något att hänga i julgranen inte;)

Men kanske det ligger något i det där att det endast är bögar som ser skavankerna.
För skulle jag ha en partner skulle han inte bry sig att tyngdkraften
gjort mina ben mindre vackra!

1 kommentar:

Fredrik sa...

Det finns även seriefigurer som är snygga. Det kan vara sexigt att vara formad som en seriefigur så nedvärdera inte de, eller dig själv.... men tillbaks till verkliga livet så bara man är nöjd med sig själv så är ju mer än halva loppet vunnet. Hittar man sen en livskamrat som ser en genom rosa glasögon så vips är man den mest perfekt formade mänskan på denna planet.... Ok, med vissa få undantag men de kan vi ta en annan gång... :-)