måndag 24 november 2008

Jag och TV:n

Alltså i helgen har jag jobbat och varvat med TV tittande i snöstormen.

Idol flickan som alltid sett ut som hon skulle dö i utröstningen,
”dog” när hon flög ut.

Bonde pojken som inte fick stanna kvar hos ”bond bruden”. Herregud ! Varför, varför skall han försöka tala positivt fast man ser att hans hjärta är utslitet.

Ensam mamma söker var de minst dramatiska men detta är dagens melodi i TV att bli utfryst, bortvald, få sina drömmar krossade…då har jag inte ens sett Stjärnor på is eller Dansbandskampen men programformatet är ju uppbyggt liknande sätt. Men det kanske speglar den hårda världen vi lever i? Tur att jag lever i en lite mer skyddad värld…eller jag kanske bara har lurat mig själv jätte bra.

Sedan lider jag lite av samma sak som mitt gudbarn. Jag har problem med att sova. Mitt gudbarn vill inte sova, för hon är rädd att hon skall gå miste om något kul. Jag i min tur, hinner inte sova för jag hinner inte göra en bråkdel av saker jag bestämt mig göra. Skillnaden är väl att på mig syns det att jag har problem med sömnen, men mitt gudbarn är fin ändå, liksom oförstörd av livet!

Inga kommentarer: