fredag 7 november 2008

Farsdag på söndagen

Min Far!

Jag kallar alltid min pappa vid hans namn. Han var inte med så ofta i bilden under min uppväxt, men han är min pappa. Jag skulle nog inte byta ut honom. Jag har träffat helt underbara släktingar och personlighet. Helt enkelt upplevt en massa, tack vare honom.
Kanske skulle jag önska att han ibland, kunde visa lite omtanke eller uppskattning men det finns tyvärr inte i hans natur.

Men vad jag fått lära mig snabbt att allt som glimmar inte är guld.
Jag är min egens lyckas smed.
Lärt mig att uppskatta det lilla, för det kan och tyvärr oftast blir mindre kul snabbt.
Jag skall inte ta något för givet
Försvara rättvisan
Lärt mig leva med situation efter situation
Alkoholister är även människor
Pengar växer inte på träd
Allt och inget har konsekvenser. Ibland får man även ta andras konsekvenser fast jag inte haft något att göra med saken från första början.
Livet är orättvist
Om jag inte står på mig själv, gör ingen annan det heller
Det finns bara ett sätt att göra saker på och det är på Hans sätt

Jag har fått skin på näsan i en tidig ålder. Vilket kanske gör mig lite väl hård ibland, men det är något jag försöker jobba på så gott jag kan.

Inga kommentarer: