tisdag 4 november 2008

Gravida....

Alltså jag har sett den största gravidmagen jag sett på länge på en av mina vänner….
hon har typ 30 dagar kvar men hon såg ut som om det kunde bli precis när som helst.
Babyn hade redan positionen huvudet neråt, de tycker jag är ett tecken på att det är på gång men jag vet ju inget om födslar egentligen…

Jag var rädd eller inte rädd, men med en nyfiken obehagskänsla kände jag på hennes baby inne i magen. De enda jag kan säga är att kvinnokroppen är häftig!

Lite funderar jag på varför endast kvinnors kroppar skall utsättas för sån påfrestning för den mänskliga fortplantningen men det är säkert för att vi har en högre smärttröskel än männen;)

Jo föresten, en sak till kan jag säga: att det är häftigt och modigt att våga sig på, att skaffa barn till denna värld!

Ps. Hoppas hennes ”tillfälliga tillstånd ” löser sig på de BÄSTASTE sättet! Ds.

2 kommentarer:

Johanna sa...

kanske du ska vara med på förlossning också, i förberedande studiesyfte....??

Skönt förvirrad sa...

hm....tack för erbjudandet;)
men jag är inte redo för "live upplevelse" än...å man vet ju inga när de händer heller;)