onsdag 25 november 2009

Vad jag behöver...

Här om kvällen kände jag att jag skulle ha behövt en TV-apparat som en arbetskollega hade när han var yngre…en med fjärkontroll men en sladd mellan TV:n och kontrollen. Har aldrig sett en sådan TV. Då skulle jag inte tappat bort min kontroll. Eller ja de skulle ha varit lätt att följa sladden. Men de gjorde inget jag stängde av TV:n och for och sova tidigt den kvällen…

Är förvånad över att det kan vara jätte givande att tala i telefonen ibland. Så länge jag håller mig till min gamla bakelittelefon. Men min mobiltelefon ger mig nog ett och annat guldkorn den också. Detta fenomen måste ha kommit fram när jag var helt telefonlös..

Och så har jag funderat på kärlek, och jag har kommit till slutsatsen att kärlek är vackert, men svårt och väldigt obegripligt, för mig ivarjefall. Så nu skall jag nog koncentrera mig på de 7 dödsynderna över helgen när vännen J kommer på besök!

Inga kommentarer: