tisdag 17 november 2009

Jag och teknik

Ja, det är inte min starka sida. Är en såndär som gör och sedan kanske jag läser instruktionerna om det inte går som planerat.. men igår fick jag min telefon att funka igen…problemet är bara att jag inte har någons telefonnummer kvar. Naivt nog, lever jag fortfarande i hoppet att jag skall få min telefon tillbaka.
Men jag fick upp en massa gamla sms och de var så gulliga….vissa händelser hade jag glömt bort för länge sedan, men de väckte goda varma minnen. Andra har jag ingen aning om vilka "kufar" som skrivit saker till mig eller varför jag tyckt att de varit värt att spara.
Två meddelanden att de just förlovat sig, hoppas att de är ”paret” eller har jag bara glömt bort hur många i min omgivning gått och förlovat sig?…Kommer inte ihåg någon som förlovat sig på länge, men de som tilltalade mig mest var nog meddelandet:

Om du var en bajskorv i min rumpa, så skulle jag aldrig vilja bajsa.
Av fruktan att mista dig! För vänner är de finaste man har,
Speciellt en liten skit som du!


Personen som sänt detta har tydligen aldrig upplevt förstoppning, men meddelandet gjorde mig barnsligt glad. Kanhända att det var ordet rumpa som gjorde det…
Men länge leve bajshumorn!

3 kommentarer:

lotta sa...

ha ha

bajskorven va en riktig höjdare!

loppan sa...

ååååå, d där me bajskorven minns ja!!!! :-D

Skönt förvirrad sa...

sprid den vidare till alla som kan tänkas gilla den;)