måndag 23 november 2009

25.12

Är det för mig idag…För i lördags blev jag jätte sugen på godis. Då tänkte jag att ett litet ägg från min kalender kan jag ta…Jag pillade ut ägget och stängde luckan igen. De såg orört ut. Men på söndagen åt jag upp alla andra godisar av bara farten. Försökte väl ta bort beviset, att jag tjuvat ett ägg i förtid. Som om det skulle bli mindre fel att öppna kalenderluckor på det sättet…
Har faktist lite skam i kroppen idag.
Men jag lämnar gladeligen tillbaka mitt vuxenpoäng jag skulle ha fått. Om jag klarat av att äta min choklad kalender, som alla andra barn eller kanske jag måste skriva som det är menat att öppna en julkalender. Det känns som om jag aldrig kommer att bli som alla andra barn…eller kanske jag rentav menar vuxen…
Julen gick tydligen förbi mig i år, kan man säga…

3 kommentarer:

lotta sa...

nej, den kan inte vara förbi, för då ses vi ju ingen om ett halvt år!!! hihihi

Sofie sa...

Åh, nej, jag som skulle få smaka på en av flodhästarna/sköldpaddorna eller va de nu sjutton var för nåt..:)Kram:)

Skönt förvirrad sa...

De är lungt lotta de blir ju 2 gånger för mej i år även om jag led av frosseri där en stund...