söndag 21 december 2008

På resande fot...

.....ja har anlänt till min födelsestad, natt nummer två närmar sig snart. Men de var bra nära att jag skulle missa hela resan.
Blivande pappa J skulle även åka till Helsinki. Så han och hanns mamma kom och hämtade mig. Jag var mitt i packande och städande, eftersom jag har svårt att göra saker i förväg. Eller så är det tidsoptimisten i mig som ställer till det.
Slutade med att jag fick mosa fast min kappsäck och hade ett antal diverse väskor med mig.
När vi kom till biljettluckan fick han meddela att två till var påväg, att de inte skulle dra upp landgången än...

När jag sedan anlände hamnen efter en nattssömn, var jag lite orolig för att min "chaufför" skulle ha dragit sig ur eftersom han hade haft julfest kvällen innan på sin firma.
Turen var med mig igen, han kom. Att få åka privatbil hela vägen till hemmadörren är lyx!
Tack Fredrik!

1 kommentar:

Fredrik sa...

Ituli, nöjet var helt på min sida men var så god.

Ps Du kan sluta tacka mig nu. Jag förstår att du uppskattade det :-)

Pss Mammas currysås med lingonsylt var gott. Du hade rätt. Kör dig gärna till hemstaden igen nån gång