fredag 5 december 2008

Marknadsföring

Marknadsföring behöver inte kosta skjortan, men ibland gör det det eller även ännu mer...

Blir lite snarstucken av hur man kan blir behandlad i butiker på min lilla ö ibland….
Man behöv ju inte hoppa på en, men ett litet hej eller nick, kan ju alltid vara på plats för att kunden skall känna sig välkommen!
Jag tycker definitivt att man skall svara med ett hej, om jag som kunden säger hej, när jag traskar in i butiken. Men igår fick jag ”blicken” från butiksbiträdet som dessutom är ägare i butiken, tror jag. Blicken som bara sa:
Lilla flicka! Här har DU inget att hämta….
Nå, det går väl så bra för hennes lilla butik, att hon inte behöv hälsa på potentiella eventuella nya kunder.
Hon kan bara välja och vraka bland dem som är hennes ”rätta” kundkrets.
Vad kul för henne!

Inga kommentarer: