onsdag 24 december 2008

Juljul till allt och alla!

Ingen snö men en kall nordanvind har vi här "hemhemma". Jag har försökt sjunga lite julsånger för julstämmningens skull. Tur att jag inte kan orden till så många sånger. Så mina försök tog slut ganska snabbt. De som känner mig vet att jag kan inte sjunga eller rättare sagt inte ta en enda "korrekt" ton. Istället tog mamma fram tomteluvor till oss alla.

Det är nog inte samma känsla som när jag var mindre men det är ändå en spänning av bland annat, vad maten kommer att smaka och hur mycket jag kommer att orka ät och hur länge jag kommer att orka vara vaken på julaftonsnatten....

Julspänning till alla!

1 kommentar:

Fredrik sa...

Det där med hur mycket man orkar äta är något man aldrig lär sig. Inte ens i min ålder. Kan tänka mig precis hur du känner dig nu.... Intagit kalorier som kunde värma en mindre by i en vecka... Det har åtminstone jag gjort :-)

Mitt råd. Ta en konjaagare för att kick-starta matsmältningen.