tisdag 27 oktober 2009

Namn...

Har fått höra här nu två gånger på kortare tid att mitt namn inte passar mig alls, av människor jag inte känner…en frågade om jag verkligen heter så och poängterade en extra gång att det inte alls passar mig...
Ja jag har lärt mig tycka om mitt namn med åren, träffar inte så farligt många med samma namn. Det är en bonus tycker jag. Skulle ju ha velat heta Måne, Sol, My eller något lite flummigare…
Tyckte jätte länge att Charlotta var ett otroligt vackert namn (min kusin bär det namnet, jag var nog avis på hennes namn som yngre) eller Tatjana tyckte jag även jätte mycket om. Tänkte döpa min förstfödde dotter till det men det ser lugnt ut på den fronten…men mitt favorit namn just nu är nog Flicka…
Men nu har jag detta namn, som betyder sly och vidja eller på italienska litet björklöv eller musöra…
Det är intressant hur människor man träffat och deras beteenden kan styra ens namntycke…

3 kommentarer:

Lotta sa...

hihihi

när ja va yngre sku du bra ha fått ta mitt namn, för ja gilla int de. Men säj den som gilla sitt namn som liten?..men jag ha ju aldrig använt de så där speciellt mycket.

loppan sa...

Hej du,
E d baa lottor som kommenterar d här me namn elää? :-D
Mig sku dom döpa ti pernilla före ja ploppa ut, hemska tanke, jag som pernilla. L8 e kanske helt okej, precis som Rituliiina för dig:-)

Skönt förvirrad sa...

kusin L jag vet inte om du kommer ihåg men ibland när vi lekte så tog jag ditt namn men jag tror inte du tog mitt;)

Jepp de verkar så;)men de spelar ingen roll, de spelar bara rockenroll;)

Pernilla...då skulle vi inte blivit vänner på riktigt tror jag, men int vet man ju sånt...