måndag 12 oktober 2009

Helgen...

I fyra dagar har jag lekt familj så gott det går eller kanske jag ska säga efter egen förmåga.
De kanske var ganska bra för mig, även om jag är utmattad av mamma, två barn och två hundar...
Jag kan dra slutsattsen att jag fyllde en funktion och det är viktigt att känna att man fyller en funktion...
Om det sedan handlar om att offra sig och sitta i ett bollhav med en tjej som är alldeles för ung egentiligen eller att läsa om en saga om och om igen.
Lite roligt det där för jag har fått höra att jag måste sluta bryta på finska även om jag försöker använda högsvenska efter bästa förmåga. Tyvärr så låter finlandssvenska i Sveadalen som om jag talade på finska i deras öron. Eller det positivaste kommentaren, som om jag kom från Mumindalen...Finns Mumindalen på riktigt?
Självklart!

2 kommentarer:

loppan sa...

oj ritva, nu fick du mig o dra på smilbanden. Har du inga bildbevis?
Många mårånkramar

Skönt förvirrad sa...

menar du på mumintroll??Jag tror inte kameran var framme så farligt mycke men de e söta allihopa!Å de förstår mig även om jag bryter på finska hela tiden;)