måndag 7 september 2009

Vuxenpoäng i helgen...

Eller rättare sagt lite före 12 på lördagen knackade på min dörr…
Gick och öppnade och vem stor där?
Jo, en liten gubbe som var TV-licenskontrollant….
Kände att det inte fanns någon återvändo, det vara bara att bita i det sura äpplet….
Snäll som han var gav han mig inte böter. Det gick inte att betala TV licens en gång i året, så jag valde att betala en gång i halvåret…sa först att då vill jag inte betala licensen om det inte går att betala en gång i året…han titta lite förundrat på mig tills han förstod att jag skämtade…han berättade om en tjej som sa att hon inte hade någon tv för hon var jehovasvitne….då sa han: -Du är den första jehovasvitne jag träffat som ljuger…för han såg tv:n…nå, sedan tackade han gud att han var en kort gammal man med en stor nypa humor…för ingen skulle försöka ”flyga” på honom…nå som sagt han gjorde bara sitt jobb…och jag fick ett vuxenpoäng…

Inga kommentarer: