fredag 20 februari 2009

UTMANINGEN

Hm…det kan hända att den blivit” omformaterat” under vägen gång, för nu var det:

5 för mig oätliga förslag

Som sedan skall skickas till fem personer till… och ja,
känner jag fem personer som vill svara på detta med en egen blogg??? Pga haveri i min blogg våg jag inte försöka linka något eller någon till detta...

Nå här kommer mina topp 5

1 Bajs, avföring
Kalla det va ni vill. Fast de finns ju djur som äter bajs för att höja sitt immunförvar och bakteriefloran över lag.


2 Förstörd mat, härsken mat
Även om det är en tillverkningsmetod som typ sill.


3 Marsvin som de gör i Anderna.
Om man ser vad det är för djur liksom. Grisfötter skulle även borde vara på listan.


4 Vörå klimpsoppa
Har smakat men aldrig, aldrig mer. En sorts köttsoppa med avsiktliga mjölklimpsbollar och russin i….men kanske ändå bättre än fågelbosoppa, tror jag ivarjefall. För på riktigt skall vara gjort av en fågel som liksom bygger sitt bo av egen producerad slem. Sedan stjäl vi människor deras hem och kastar in de i en soppa...


5 Människa
Ja jag tror att inte ens under extrema förhållanden eller???
Man vet ju inte före man är i den situationen…

Hm…jag tror att jag inte lyckades hålla mig till reglerna (förvånad?,nej egentligen inte).
Det finns mängder av saker jag inte vill sätta i munnen. Men ibland måste man ju vidga sina vyer. Inälvsmat och mat gjort på blod har jag mycket svårt för...

4 kommentarer:

Fredrik sa...

jag är med dig. All the way. Marinerad hummerklo är det äckligaste jag ätit/sugit i mig. Grå slemmig sörja.

Anonym sa...

örrrrrk, där slog du mycke o mångt. Regler...vet ja inge om, skiter vi väl i elä? ;-)
kram

Skönt förvirrad sa...

En sak till som borde ha varit med på listan Rå Isbjörnslever eftersom man dör i järnförgiftning om man inga tillagar den före!Viktig överlevnadsfakta man inga klarar sig utan;)

Anonym sa...

hmmm, du kan dom mest konstiga saker ritva, d ha ja allti förundrat mig över ;-)
kram ha en bra dag (utan rå isbjörnslever)
L8