fredag 6 februari 2009

Aspergers syndrom....

Jag gjorde en diagnos på mig själv när jag hade svårt att sova igår…

Jag har en begränsad social förmåga. Allt som oftast, speciellt om jag inte får tillräckligt med uppmärksamhet. Eller om jag får uppmärksamhet när jag inte vill ha det.

Ibland kan jag sitta i timmar och göra en grej ifall de känns bra.

Jag förstår inte när andra flirtar med mig jag tänker bara -oj vilken trevlig härlig person…för att inte tala om signalerna jag skickar ut….

Annorlunda tänkande än allmänheten, alldeles för rakt på sak. Måste öva på att vara tyst.

Språksvårigheter. Att stava är nästan omöjligt ibland. För att inte ta upp val av ord när jag talar med någon.

Ljud ljus kan även förvålla obehagskänsla. När jag blir väckt av väckaklockan. Väldig tungt och obehaglit, alltid.

Lever i ett ständigt kaos.

Men sen föll min diagnos på att människor med AS saknar fantasi och ogillar beröring…..
De är det som gör livet värt att leva, annars skulle jag inte orka…

2 kommentarer:

Loppan sa...

Nemen Ritva, d där allt låter så duuuuu ;-)
Stoooor kram, miss juu juu

Skönt förvirrad sa...

Tur att det är via datan detta kommer eftersom jag har svårt med kroppskontakt;)

Å dynd att jag har dyslexi annar skulle jag vara siffrornas konung;)