onsdag 21 januari 2009

Vart världen är påväg....

Ja, de har gått så långt att jag väljer att se på Animalplanet, på djur som inte kan försvara sig genom att tala....Å då kan jag känna en sorts medkänsla...Ok! titta på repris av House igår...å slutet ja.... jag klara inte av att hålla tårarna inne de var så vackert liksom och kanske jag även hade några tårar som bara ville ut tillika, men de var nog missnöje och ilska till en stor del...

Men det spelar det ju ingen större roll egentligen, eftersom man oftast talar till kala "vägarna".. ingen orkar inte riktigt bry sig om vad man säger....eller så tolkas man fel.

Eller kanske det är dagens melodi med tanke på allt som händer i världen...att laxar fiskade i Norge blir skickade till Kina för att fileras och summan av allt blir ändå att man får en större vinst av att frakta fisken runt världen ett varv före de landar i stekpannorna här hemma. Det är ju nog ekonomin som styr världen. Även om jag önksade att det var godhet och snällhet som styrde världen. Även om EU och andra stöd kan styra utvecklingen relativt mycket. Men vilket pris är man som konsument och skattebetalare villig att betala? Och då är vi där igen, pengarna styr allt! Hårt och utan känlsor...

Pengar är roten till allt ont.
Och alla behöv vi rötter!

1 kommentar:

Fredrik sa...

jag skulle kommentera något i början av inlägget men det var så långt att jag glömde vad det var....

Nu minns jag. Animal Planet rules!!!! Det är ju värdens bästa kanal i krapulan. I klass med Avara luonto på YLE1 lö kvällar. En gång när jag besökte åland så tittade jag så mycket på AP att mina vänner blev ifrågasatte mina lustar....