torsdag 15 januari 2009

Frekvens...

…ja mitt bloggande har inte fått någo flyt i år ännu….men som sagt det är mycket som är ”hård arbetat” just nu…

Men igår när jag låg i soffan, kom jag på en av de skönare grejerna jag gjorde ifjol.
De var när jag skruvade upp ett nytt blombräde under fönstret…
Hade en ambition att måla plankbiten, men motivationen räckte inte riktigt till…så jag hoppade över de momentet.
Tog typ en tvåtums spik för att få ”borrhål” drog ut den och sedan hittade jag skruvar i mitt skruvlager…de var för långa. Funderade länge, om jag måst söka mig till en skruvbutik men tänkt att nu jävlar….skruva in de alldeles för långa skruvarna. De blev småfarliga när en piggen stack ut. Alltså skruvändan stack ut…
Kom på att ifall jag skulle ha en vinkork skulle jag ju kunna använda de som ”skruvpiggsskydd”. Ledde till att jag fick lova att korka en flaska med riktig kork kork. Delade på korken med brödkniven och skruvade på skyddet.

Kände nästan de goda vinets smak igår, när jag stirrade ifrån min soffa i de toma intet..

1 kommentar:

Loppan sa...

Ritva du e bäst ha ha ha ha. Minns när ja va hos dig, när d nu va, vart sku vi åka då, på cruise? E d samma soffa ännu? o skilda rakhyvlar ti fotsulorna?
kraaaaaaaaaaaaaaaaaam