fredag 22 oktober 2010

Bifalla ansökan...

Fick ett brev hem här för en tid sedan. Har sökt hembygdsrätt med motiveringen: -För att jag kan!
Vet att det kostar 80 € de fanns ingen räkning med. Då blev jag lite osäker på mina svenska kunskaper. Om jag av någon underlig anledning inte förstod byråkratspråket...
Fick jag ringa en vän, och fråga om det är positivt eller negativt...
Kanske min bakgrund inte passa eller att min ansökan var för kaxig???
Vi fick oss ett litet skratt.
Småglad funderade jag på hur mycket pengar som skulle kunna sparas om de satt räkning med i beslutet...
Och ja, räkningen kom några dagar senare..

Detta betyder att jag nu blandannat får rösta i de kommunala valen.
Nå nu har jag ju en chans att påverka!
Men för 80 € jag vet inte riktigt...Kanske någon kandidat kan få min röst mot en ersättning på 80 €;)

Inga kommentarer: