onsdag 17 februari 2010

Mår lite dåligt...

...eftersom det här med sexuella trakasserier ligger lite på tapeten hela tiden...jag håller med Thorsten Flink att vi, alltså kvinnor allt för ofta går i "behaga" fällan och att världen inte är jämlik mellan könen och det är svårt att bryta ett invalt mönster..
Jag jobbar på ett jobb där majoriteten är kvinnor, så även om högsta hönset är en man. Ligger de manliga könet lite i lä...
Vi har en manlig kollega som är sjukskriven för tillfället.
På kaffepausen gick vi kvinnor lite över den oskrivna gränsen, här om dagen...jag tror att han tog sig lite illa vid av utspelet....Vi firade fastlags tisdag och de var mycket grädde i våra fastlagsbullar...de resulterade i att man fick en liten pudersocker eller gräddmuschtas. Då kom någon på att man kan ju pussas lite med någon som inte åt en bulle, för att bli av med muschtasen.....de gick så långt att jag måste säga till en kollega, den gamla klassikern :-Inga vågar du! Och ja sedan den händelsen har han varit sjukskriven...jag skäms över mitt beteende även om jag vet att det inte är därför han är sjukskriven....

Inga kommentarer: