onsdag 15 april 2009

Identitet

Ja jag fick en smärre chock, när min käre bror sa att jag inte kan kalla mig själv finlandssvensk. Jag tycker att jag kan kalla mig det eftersom jag gått i svenskspråkig skola. Men han tog ner mig snabbt. Vi är inte finlandssvenskar, eftersom vår pappa är en "finne" eller skall jag säga att han är ururgrisk? Tack vare honom behärskar jag inte något av språken;) men jag har klarat mig hittills på ett eller annat sätt...men vad är jag då???

Båtflykting och 1/4 lapp, de är vad jag är;)

4 kommentarer:

Lotta sa...

jag håller på tvåspråkig finlandssvensk....eller bara finlandssvensk...han får säja va han vill!

Fredrik sa...

Jag håller på Finlandsvensk. Man lyssnar på dig i 30 sekunder o så är det konstaterat

loppan sa...

folk säger för mycke, o folk lyssnar för mycke....
Räcker d int att du e rituratu? den vi tycker om, som du e va du än e
kram

Skönt förvirrad sa...

Kusin? betyder detta att du fortfarande går i väntans tider???

Fredrik...30 sek....hm....

Loppan, int tog jag åt mig jag tyckte bara att det var jävligt intressant....så jag är väl ännu yrare än vanligt nu då jag saknar en gedigen identitet att luta emot men rituratu sväljer jag med hull och hår;)