torsdag 26 april 2012

Kina

Har en längre tid börjat bli emot Kina, mer och mer. De plockar stora delar av världsmarknaden, men till vilket pris??? Förstör sitt eget land med utsläpp från fabrikerna. Självklart kan de tillverka massor mer till en billigare peng. Om de inte ens behöv ta hand om "de farliga avfallet" från dem. Förstör sig själv liksom inifrån... För att inte tala om all piratkopiering... Men igår rubbades mitt tankar lite... Även om det åstadkommit med hjälp av någon med en alldeles för fet plånbok... Kan kategoriseras i liksom "varför uppfinna hjulet igen" principen. De har de kopierat en stad eller en liten by, kanske det var. Denna lilla idyll ligger någonstans i Österriket. För att det var så otroligt vackert, jag tror att de kalla det typ "himmelriket". Någon kände sig frihetsberövad förolämpad av det hela. Jag kan inte sätta mig in i det tankesättet, det är ju en hyllning i min värld! Någon i Kina sa att varför inte återskapa "himlen"! Man skall väl inte behöva resa hela vägen till Europa för att få möjligheten att uppleva det? Jag tänkte vad smart, att kopiera något som fungerar eller är vackert och implementera det i sitt liv!
Personligen vill jag vara omringad av vackra fungerande grejer!

2 kommentarer:

loppan sa...

Du borde helt tydligt va mer me mig alltså :-D

Skönt förvirrad sa...

Typ JA ;) Hoppas vappen var bra!