måndag 8 mars 2010

Varför...

Har unga en så svart syn på livet???

Det är på riktigt skrämmande...men jag var på en filmfestival där det var en tävling för under 26 år...Men herregud, min mörka livssyn ligger i lä...

Filmena:

-Kom närmare, Handlade om obesvarad kärlek...att inte nöja sig...
-Inte i mina kretsar, drogmissbruk. naivt tänkande...
-Hatar du mig, om sexuella läggningar...
-Vapenhandlaren, om vapen...
-Reflektion, när man faller för grupptryck även om man inte vill...
-Postorder, beställa en vän och märka att det är slit och släng produkt...
-Barnet, tillbaka till tvåsamheten. Där barnet blir ett offer för den sjuka vuxenvärlden...

-Valet är ditt, där fanns en liten ljusglimt men det mörka och tunga var trots allt i huvudrollen
-Annorlunda. Den var på riktigt härlig! En ung kille som var övertygad att han var en utomjording eftersom han inte passade in i "formen"...

Nå men jag hoppas att det inte är så de ser på livet, att det bara framhävt hur svårt det är att vara ung....det är väl alltid svårt att vara ung, men det har nog kanske blivit ännu svårare än förr... men det gäller att inte ge upp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jadu, dagens ungdom! jag bara säger det. Dagens bortskämda och lata ungdomar! Det var bättre förr! Å bara saft dricker ni och sitter på facebook! Usch!