måndag 22 mars 2010

Motigt i början...

...av resan blev det. Skulle först åka bort från ön min på fredagen, men pga för mycket jobb. Valde jag att starta på lördag morgonen...Gillar att äta frukost på båten...Lyckades missa första färjan. Blev väckt av ett telefonsamtal. Inga problem tar nästa färja, å får en mysfrukost med min favo kock, jag träffar alldeles för sällan. Lyckades missa den färjan med... Nå men då fanns färja nr 3 där och den hann jag stiga ombord på. Kom äntligen till Kungens land och kände att jag behövde ett par gröna strumpbyxor till St Patrick´s day...missa tåget, nå de går flera tåg. Skickade meddelande till min privatchaufför när jag skulle anlända till hennes stad...tänkte inte på att jag hade finska inställningar på telefonen...Väntade snällt vid stationen på henne. Hon har ändå ett helt hushåll att ta hand om...Hon ringde och undrade var jag var? Jag undrade även var hon höll hus... Nå på söndagen kom ett felmeddelande att meddelande inte kommit fram medan jag fick suveränt god USA frukost...
Kan även tillägga att jag försökte packa på fredagkväll. Använde taktiken ha kappsäcken på sängen och kläderna. Komma i säng först när jag packat klart. Vaknade sittande i soffan på lördagen av telefonsamtalet...Det är nog ett litet under att jag överhuvudtaget kommer iväg ibland...

1 kommentar:

Sofie sa...

Du är "one of a kind" Ritva!! :)