onsdag 20 maj 2009

Rösta!

Jag tycker att man skall rösta, varje gång man har en chans till det.
Även om man skulle rösta blankt är det bättre att rösta än inte alls…

Det är ens privata sak hur man röstar.
Har en personlig favorit, någon som tänker eller framstår som en likatänkande, som du.
Eller favorit nr, snygghet, släkting…
För det är ju lite så att demokrati är vackert till pappers,
men hur det funkar i verkligheten är ju helt en annan femma….
men man ska rösta, tycker jag här inifrån min lilla gråa dimma…

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Måste säga att nu skrev du nånting klokt här. Man ska rösta. Finns flera orsaker varför:
-Det är oschyst mot alla Nord-Koreaner och liknande som inte får rösta fast de kanske skulle vilja göra det att vi här inte röstar när vi en gång har möjligheten

Sist men inte minst....
-Har man ej röstat så har man avstått från rätten att joma, klaga, gnälla eller kritisera de politiska beslut som görs.

Fredrik, demokratins försvarare

Skönt förvirrad sa...

Kul att du förstod pointen...inga kan ja rå åt att jag tycker att livet e sk...men de ska väl bli bättre med lite vila å vin;)

Trevlig helg!

Fredrik sa...

vin funkar alltid. Igår märkte jag att vinflaskorna har blivit mindre.... Drack 3 glas o flaskan var tom!

Trevlig helg!