onsdag 6 maj 2009

Dramaluder men stort D!

Ja, de kan jag skriva under;) men jag är de på de mest positiva sättet man kan vara det!

Alltid kul att hitta ordet som är en beskrivning av en själv...eller?

Igår var jag faktiskt och dramaludrade (måste ju heta så) på Skansen i El Stockholmo…
De var jag, några tanter från 1800-talet (fast de hade trosor och glasögon så jag tror att de inte var "riktiga"), dagisbarn, skolbarn, turister, pensionärer, Skansen Kurren (ekorrar),
kalt och regndropparna på Bollnästorget.
Ja för att inte glömma, byggnadsarbetarna som reparerade dansbanan för att den hade murknat och Canadagässen som inte var rädda för något…

Missade bland annat popcorn med riktigt smält smör, de nyfödda fölet, härlig vårsol.
Men våren har trots allt kommit dit mycket mera än hit till ön,
de tar väl ont när knoppar brister…

Är detta nu en RIKTIG dramaluders beskrivning???

5 kommentarer:

Mange B sa...

Ha ha ha, det låter nästan som det!! Kul! Allt bra??

Skönt förvirrad sa...

E de den tatuerade pojken;)lever de e väl så jag kan beskriva min situation just nu;) Kram

loppan sa...

bord d int heta dramulera???
kraam

Skönt förvirrad sa...

ja du svenska eller gramatik har aldrig varit min stacka sida;)

ja tror man får kalla de man vill, när man vill!

Fredrik sa...

du är ett härligt dramaluder :-)