måndag 11 april 2011

En lista!

Flytta hemifrån - Lista
Soffa
Säng
Soffbord
Matbord
Tv-bänk
Hylla
Pappershållare
Sopptunna
TV
Högtalare
Bärbar dator
Telefon
Micro
Kaffebryggare
Osthyvel
diskborste
sax
knivar
Bestick
Kastruller
Stekpanna
konservöppnare
korkskruv
visp
bunke
stekspade
ungsfast form
matlådor
diskhorensare
Diskställ
Diskbestik
Handduk
Tandborste
toalettborste
Duschdrapperi
Taklampa
Dammsugare
Golvmopp
hink
Vertyg
Gardin
Gardinstäng
Dvd
Tillbringare
Klädhängare
Brödrost
Durkslag
Förlängningssladd
Dc mått
Kavel
Elvisp
Tvättkorg
Klocka
Mattor
Tavlor
Byrolåda
Hängare över dörr
Tallrikar, platta
Tallrikar, djupa
Glas, stora
Glas, små
Skärbräda
Ljus

Jag har bott hemifrån en tid redan (men allt är relativt). Vissa av dessa saker har jag börjat äga först på "gamla dagar". Andra saker har hag aldrig ägt och klarat mig bra ändå. Tydligen har jag levt i ett slags prekariat hela mitt liv...

Inga kommentarer: