måndag 21 mars 2011

Igelkottens elegans

En av de vackraste böckerna jag läst på länge. Vackraste kanske är fel, men gilla hur boken var uppbyggd och vad den erbjöd mig som läsare...Kan varmt rekommendera den!

En av bonsusarna av att resa.
Jag tar mig tid att läsa;)

Många nya ord och funderingar...Ett citat ur boken som definitivt inte är bra PR för innehållet men är en lustigt, härlig beskrivning:
"Livet är piss, jag tro inte på någonting
och jag tänker njuta av det tills jag spyr
"....
Boken påstår att det är den förargare dårens motto (=jag, då tydligen, eftersom jag gillar det skarpt!)

Tack J! som rekommenderade den. 1000 solar strålar... eller något,
är fortfarande oläst. Läser det jag känner för, brukar bojkotta böcker som alla andra läser just för tillfället.
Kanske bara för att jag kan...

Inga kommentarer: