tisdag 30 juni 2009

Vikten av vikt...

Det har kommit smygande min vikt…lite i taget (=minst ett decennium)…men så nu när sommaren är här märker jag och även andra att jag blivit ”duktigt satt”…

Inse att jag är lat, kan ändra på saken, typ sluta pimpla öl och vin…
eller välja att njuta av den korta sommaren och
kanske försöka göra något åt saken i höst.
Då klingar nog mommos röst i huvudet på mig…
när man fyllt 20 år är det nästan omöjligt att gå ner i vikt
…så typ, jag får bara lära mig leva med detta
som kostat skjortan att skaffa…
Så jag väljer den lat vägen,
kommer nog att njuta av öl,
vin och mat lagad med kärlek
så länge jag känner för det…

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Helt rätt! Förstör inte denna korta sommar med att leva tråkigt och hälsosamt...
En klok man har sagt: "Det ska finnas något att hålla i när åskan går"

;-)

loppan sa...

Helt rätt Rituliiina!!!!
Lever gör vi baa en gång.
D där me o skaka någo av sig mer i den här åldern e nog jobbigare än ja orkar ta mig an..
Pst,glöm nu int fundera på flanell-festen!

Skönt förvirrad sa...

men jag skulle jo nog kunna hitta någon slags balans...men de kan jag bara drömma om..flanel mjuk skönt och värmande....

"för mycket är alltid för mycket"...eller så räcker det åt ett helt folk när åskan går;)

De spelar nog int någon större roll....just nu...intalar mig själv;)funkar bra skall ner på ett glas idag...

Anonym sa...

Men nog finns det också god hälsosam mat! Jättemumsiga hälsosamma grönsaker och röda gubbar etc.. Och torrt vitt är väl ganska kalorifattigt? Menar bara, ifall du vill hålla formen!

Skönt förvirrad sa...

röda gubbar är aldrig fel!!!Vin är inte fel de heller...det är väl problem med att bara äta "en handfull nötter" per gång som är mitt problem;)