tisdag 28 oktober 2008

Jag blir äldre,varje dag...

Det är hemskt, men man kan inte göra så mycket åt saken…..Fast jag blir alltid lika besviken,
när jag märker att min kropp är minst 105 år gammal och orkar inte lika mycket som förr…
Jobbade extra i helgen som en "servitruska", för att jag är så snäll.
Det gick bra men det var tungt…
På söndagen gjorde jag inte så mycket eftersom jag kom i säng typ 5 på morgonen….
På måndagen när min klockradio väckte mig en timme för tidigt, var varenda kroppsdel död…
Jag tänkte att om en timme känns allt bättre när telefonen ringer…men nej, jag var minst 105 år…
Bestämde mig att jag måste ta en ledig dag från mitt ordinarie jobb, för att orka leva vidare….
Efter det beslutet ”mös” jag med mej själv. Jag åt mitt morgonmål på min terrass, med solen värmande på mina kinder,
Sedan hoppa jag mellan sängen och soffan hela dagen.
Vilken underbart skön dag det blev!

Man skall vila medan man är ung, så att man orkar stå upp när man blir äldre!

1 kommentar:

Fredrik sa...

Vänta bara tills du kommer över 30-sträcket.... ;-)