onsdag 29 oktober 2008

Hitta de relevanta?

Vad är vackert?
Vad är konst?
Vad är viktigt?
Var går gränsen till gammal?
När är man rik?
När är man lycklig?

Allt sitter i mottagarens hjärna, hjärta eller ögon,
var skall man dra gränserna???
Saker jag räknar som vackra kanske andra spyr galla över….
Varför vill jag kategorisera människor och saker???
Fast det är inget större fel i det, det är en hobby för mig.
Jag blir alltid lika glad när någon bryter sig ur mönstret...
Men varför vill alla andra kategorisera allt och alla;)

Kan inte jag och alla andra bara få vara i våra egna bubblor
och må bra, utan att bli tvingade i olika fack?

Det enda som är värt något, är att stå för sina åsikter och tankar.
Att kunna motivera varför man tycker så eller si…
om någon ens orkar lyssna….

Inga kommentarer: