fredag 10 juni 2011

Gourmand?

Hjälp!
Jag har blivit en överdriven gourmand, en riktig matsnobb...
Men om jag är ute och äter tycker jag att jag skall få mat av god kvalitet.
Pris och råvara skall gå hand i hand!
Man skall få vad man betalar för!
Nu har jag två gånger varit missnöjd.
Ena gången åt jag inte ens köttet...
Som kompensation fick jag 10% av priset vilket jag personligen inte tycker är en kompensation för enligt mig oätlig mat...Och en förklaring att de endast får beröm och rätten prisas till skyarna...
Och jag vill även poängtera, att jag säger till för att nivån skall stiga.
Flera människor borde ta mod till sig och säga till om något inte stämmer! Annars kommer aldrig standarden att stiga...

Men mitt matsnobberi kanske gått till överdrift???

1 kommentar:

loppan sa...

Näää, ja tycker precis som du! I åbo e d int ens roligt o gå ut o äta mer för man lagar bättre mat hemma, dessutom tar dom hutlösa pris för äckelskapena (ofta halvfabrikat till på köpe) oxå.