torsdag 15 april 2010

50 obekväma sanningar

1. Är inte ett, med mig själv just nu
2. Missnöjd med det mesta
3. För lat för att orka kämpa
4. Arg för att jag inte orkar
5. Får inget gjort för tillfället
6. Kvot, tror på att kvoten kan vara fyllda
7. Avundsjuk och imponerad av människor som kan saker och dessutom bryr sig
8. Tudelad i de mesta
9. Är otacksam för det livet gett mig hittills
10. Oinspirerad
11. Alldeles för ironisk
12. Svårt att se de positiva i mitt liv
13. Alldeles för fet
14. Grådaskig och blek
15. Glömsk
16. Inte så smart, som jag tror att jag är
17. Tänkte nästan gå med i Jehovas vittnen igår när de knackade på dörren, för att få en ändring på mitt liv (möte på söndagen kl.11.00 i guds hus, för den som är intresserad)
18. Längtar bort
19. En samlare
20. Svårt att slänga saker
21. Klarar inte av att motstå frestelser
22. Snarstucken
23. Förstår inte meningen med mitt liv just nu
24. Malplasserad
25. Svårt att be om hjälp
26. Vill att allt skall vara klart och tydligt
27. Förstår att jag är ute efter utopi
28. Missanpassad
29. Bitter
30. Omringad av en konstant grå bubbla
31. Åldersnoja
32. Prestations panik
33. Angst över de mesta
34. Kan inte planera tid
35. Singel
36. Långt ifrån frisk
37. Otillfredställd på många plan
38. Bortkommen
39. Törstig
40. Billös
41. Orkeslös
42. Sökande
43. Undrande
44. Ytlig, mot min vilja
45. Barnslig
46. Klarar inte av att tänka utanför "lådan" just nu
47. Hjälplös
49. För bekväm
50. Idag, lockar i håret

Förstår att det är bara jag som kan ändra på mig själv, men jag vet att jag skulle behöva en hjälpande hand även om jag har svårt att ta emot hjälp. Så jag är definitivt i ett moment 22 läge just nu. Där jag nog varit hela mitt liv...

3 kommentarer:

Johanna sa...

hörrö! skärpning! du är ju wonderwoman ju!

mimmulimia sa...

va sku du villa ha hjälp med då?! alla 50 eller?! lockar i håret kan jag göra :D

Skönt förvirrad sa...

Ja du, alla har vi våra "kors att bära". Sedan upp till en själv vad och hur man klarar av det.
De var nog bara skönt att skriva av sig som "självmedecineringen" men måst nog säga att de gav mig mera att sitta på min blåa bänk;)

Som sagt normalläge, men obekväma sanningar nerplitade...

kramkram